PepsiCo și Fundația PepsiCo semnează un parteneriat cu World Vision România pentru a oferi oportunități educaționale elevilor vulnerabili, afectați de pandemie

PepsiCo și Fundația PepsiCo semnează un parteneriat cu World Vision România pentru a oferi oportunități educaționale elevilor vulnerabili, afectați de pandemie



  • PepsiCo și Fundația PepsiCo semnează un parteneriat cu Fundația World Vision România pentru a oferi oportunități educaționale elevilor al căror traseu academic a fost afectat în mod negativ de pandemia de la nivel global.
  • Fundația PepsiCo va dona 100.000 USD pentru a ajuta la reducerea diferențelor din educația a 90 de studenți, prin oferirea de sprijin financiar, pe lângă programe de formare și mentorat.
  • Parteneriatul va avea un impact tangibil, ajutându-i pe elevi să-și dezvolte competențele viitoare, deschizând oportunități educaționale și economice acolo unde este nevoie de ele.


București, 10 noiembrie 2021 – Recunoscând provocările vaste întâmpinate de tinerii elevi din România din cauza impactului pandemiei de COVID-19, astăzi, PepsiCo România și Fundația PepsiCo, entitatea filantropică globală a companiei, anunță semnarea un parteneriat cu Fundația World Vision România, pentru a oferi sprijin elevilor afectați din regiunile Ilfov și Ialomița, prin extinderea programului Word Vision „Vreau în clasa a 9-a”. Programul este o continuare a angajamentului PepsiCo de a avea un impact pozitiv asupra comunităților locale în care își desfășoară activitatea compania – în special acolo unde anumite categorii sociale sunt mai expuse efectelor pandemiei.


Este foarte important pentru noi să susținem dezvoltarea comunităților prin implementarea programelor educaționale și realizarea de proiecte umanitare de urgență, dezvoltate pentru bunăstarea copiilor. Am ales să sprijinim „Vreau în clasa a 9-a!” pentru că proiectul include programe educative ce îi vor pregăti pe tinerii vulnerabili din mediul rural, oferind practic șansa unei integrări complete în societate. Suntem mândri să promovăm această misiune importantă și să lucrăm împreună cu Fundația World Vision pentru a ajuta copiii să-și continue studiile”, a declarat Adrian Lăcătuș, East Balkans Commercial Senior Director PepsiCo.


Barierele socioeconomice existente au creat de mult timp decalaje educaționale în rândul copiilor din România. Totuși, aceste probleme au fost doar agravate de pandemie, lăsând mulți elevi fără instrumentele și sprijinul adecvat necesar pentru a-și finaliza educația. Pentru a aborda această problemă, Fundația PepsiCo va lucra alături de Fundația World Vision România pentru a oferi sprijin educațional și resurse pentru 90 de elevi care provin din zona rurală din jurul Bucureștiului. Mai mult, angajații PepsiCo vor avea ocazia să facă voluntariat și să sprijine elevii prin sesiuni de mentorat și orientare profesională. Scopul companiei este de a ajuta copiii să-și continue studiile, de a crește accesul la resurse în rândul elevilor și profesorilor din întreaga țară, să ofere burse și mentorat profesional, precum și să-i pregătească pentru viitoarele oportunități de angajare.


Până în prezent, Fundația PepsiCo a sprijinit Fundația World Vision cu peste 150.000 USD. În 2020, partenerii au lucrat împreună pentru a oferi acces la mese calde copiilor și adulților vulnerabili din zonele rurale ale județului Vaslui, în perioada de izolare, din cauza pandemiei, ajungând la peste 1.000 de membri ai comunității.


Din 2008, Fundația World Vision derulează programul „Vreau în clasa a 9-a” care oferă burse pentru peste 800 de elevi din sate din România în vederea continuării studiilor liceale, totodată investește în dezvoltarea educațională și personală a acestora. Prin activități educaționale lunare, consiliere și sprijin individual, burse oferite elevilor și monitorizarea rezultatelor școlare, acest program îi ajută pe copii să investească în creșterea lor personală și profesională, oferindu-le un ghid către un viitor mai bun.


Prin eforturi comune, programul își propune să creeze un impact de durată pentru comunități și să le încurajeze să crească și să prospere după pandemie. Toate acestea fac parte din strategia globală PepsiCo, care pune sustenabilitatea în centrul businessului și inspiră schimbări pozitive pentru planetă și oameni.


Educația este cea mai de preț investiție. Credem cu tărie acest lucru și l-am dovedit prin cifre de necontestat. Conform ultimului nostru studiu, fiecare leu investit în educație aduce înapoi în societate opt lei. Educația schimbă vieți, iar când ni se alătură parteneri responsabili, cu același crez puternic ca al nostru, putem schimba viitorul acestei țări. Suntem recunoscători PepsiCo pentru încredere și susținere”, a spus Mihaela Loredana Nabar, Executive Director, Fundația World Vision România.


Această nouă donație se bazează pe eforturile PepsiCo și ale Fundației PepsiCo de a sprijini comunitățile vulnerabile în perioada de vârf a pandemiei. De la debutul pandemiei în 2020, compania a donat peste 450.000 de dolari organizațiilor umanitare importante care desfășoară proiecte sociale care se concentrează asupra comunităților locale, în vederea sprijinirii grupurilor vulnerabile, prin oferirea de mese calde și produse din portofoliul său, ajutând în același timp lucrătorii medicali din primă linie.



Despre PepsiCo

Produsele PepsiCo se bucură de consumatori de peste un miliard de ori pe zi în peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume. PepsiCo a generat venituri nete de peste 70 de miliarde de dolari în 2020, determinate de un portofoliu complementar de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker, Tropicana și SodaStream. Portofoliul de produse PepsiCo include o gamă largă de alimente și băuturi plăcute, inclusiv 23 de mărci care generează peste 1 miliard de dolari fiecare în vânzări anuale de vânzare cu amănuntul.

Ghidarea PepsiCo este viziunea noastră de a deveni lider global în alimente și băuturi convenabile, câștigând cu scop. „Winning with purpose” reflectă ambiția noastră de a câștiga sustenabil pe piață și de a încorpora scopul în toate aspectele strategiei noastre de afaceri și a mărcilor.

Pentru mai multe informații, www.pepsico.ro.


Despre Fundația PepsiCo

Înființată în 1962, Fundația PepsiCo, entitatea filantropică PepsiCo, investește în elementele esențiale ale unui sistem alimentar durabil cu misiunea de a sprijini comunitățile înfloritoare. Lucrând cu organizații non-profit și experți din întreaga lume, ne concentrăm pe a ajuta comunitățile să obțină acces la securitatea alimentară, apă sigură și reziliența economică. Ne străduim să obținem un impact tangibil în locurile în care trăim și lucrăm – colaborând cu alți colegi din industrie, organizații locale și internaționale și angajații noștri pentru a determina schimbările la scară largă asupra problemelor care contează pentru noi și care sunt de importanță globală.

Află mai multe despre fundație la următoarea adresă: www.pepsico.com/sustainability/philanthropy.


Despre World Vision România

World Vision România este o organizație creștină, care desfășoară programe de intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Inspirată de valorile creștine, fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 28 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți, în aproape 400 de comunități din 8 județe.

Pentru mai multe informații, accesează www.worldvision.ro.