Raportul PepsiCo despre angajamentul privind clima

Clima


PepsiCo reports on Sustainable Climate Commitment

Dedicat să întreprindă acțiuni climatice urgente

Ne-am angajat să abordăm efectele schimbărilor climatice concentrându-ne eforturile pe reducerea emisiilor pe întregul lanț valoric, precum și pe consolidarea rezilienței în operațiunile noastre și în lanțul nostru de aprovizionare, pentru a rezista la impacturile negative ale schimbărilor climatice.

Creșterea temperaturilor globale continuă să aibă un impact grav asupra sistemului nostru alimentar. Pentru a crea un sistem alimentar mai rezistent și mai eficient din punct de vedere al emisiilor de carbon, companiile globale trebuie să își asume acest lucru mai mult decât oricând. La PepsiCo, am dat atenție acestui apel. Recunoaștem rolul important pe care îl jucăm ca lider al produselor alimentare și al băuturilor, cu produsele noastre vândute în peste 200 de țări și teritorii. Ne propunem să fim un exemplu și să gestionăm impactul nostru asupra climei, într-o manieră responsabilă, contribuind în același timp la susținerea schimbărilor sistemice.

Înțelegând nevoia urgentă de acțiune climatică, am stabilit un nou obiectiv ambițios de a atinge emisii nete zero, până în 2040, cu un deceniu mai devreme decât se cerea în Acordul de la Paris. În plus, ne-am dublat obiectivul climatic intermediar și ne străduim acum să reducem emisiile absolute de gaze cu efect de seră, în cadrul operațiunilor noastre directe cu 75% și lanțul nostru indirect de valoare cu 40%, până în 2030 (față de punctul de pornire 2015). Ne așteptăm ca aceste noi obiective să ducă la reduceri de peste 26 de milioane de tone metrice de emisii de gaze cu efect de seră, echivalentul scoaterii a peste 5 milioane de mașini de pe șosea pentru un an întreg.

Noua noastră țintă este aprobată de inițiativa Science Based Targets și este cea mai ambițioasă variantă disponibilă prin procesul lor. În plus, acest obiectiv se aliniază angajamentului Business Ambition pentru angajamentul 1,5°C, pe care l-am semnat în 2020, alăturându-ne altor companii de top care se angajează să stabilească obiective bazate pe știință de reducere a emisiilor în conformitate cu limitarea încălzirii globale la 1,5°C.

Strategia noastră de diminuarea a efectelor asupra climei:

  • Creșterea în continuare a agriculturii sustenabile și practicilor agricole regenerabile.
  • Reducerea utilizării plasticului virgin [link către secțiunea Ambalare], creșterea volumului de materiale reciclate, precum rPET, și utilizarea alternativă cu conținut scăzut de carbon sau materiale regenerabile.
  • Dezvoltarea soluțiilor eficiente și alternative în transport și distribuție.
  • Trecerea la energie electrică și combustibili regenerabili pentru producție și flotă.
  • PepsiCo va implica, de asemenea, furnizorii și partenerii din lanțul valoric, pentru a reduce emisiile în cadrul operațiunilor lor și nu numai.

Adaptarea la schimbările climatice: Reziliență

Strategia noastră de diminuarea a efectelor asupra climei ne ajută să planificăm un viitor rezilient și să asigurăm continuitatea afacerii. Prin evaluarea riscurilor legate de climă pentru afacerea noastră, precum și a oportunităților potențiale ca urmare a adoptării politicii climatice, suntem capabili să fim mai agili în abordarea vulnerabilităților și în efectuarea schimbărilor sistemice.

În 2020, am finalizat prima noastră analiză a scenariului climatic, luând în considerare toate riscurile și oportunitățile legate de climă în activele noastre deținute integral, activele de producție ale terților și locațiile lanțului de aprovizionare agricolă. Această evaluare este aliniată cu recomandările Grupului operativ privind dezvăluirile financiare legate de climă (TCFD), ale căror rezultate ne vor ajuta:

  • Să vizualizăm afacerea noastră în diferite scenarii de temperatură (condiții normale și 2°C) și de timp (2020-2100).
  • Să identificăm zonele noastre cele mai relevante din punct de vedere al impactului climatic, atât fizic, cât și de tranziție.
  • Să contribuim la planificarea rezilienței.

PepsiCo și-a dublat obiectivul climatic și s-a angajat să realizeze emisii nete zero până în 2040, cu un deceniu mai devreme decât se cerea în Acordul de la Paris.

Revista CR „Cei mai buni 100 de cetățeni corporativi”.

Pentru a afla mai multe despre strategia și eforturile noastre de reducere a riscului de schimbare climatică și reziliență, consultați Indexul TCFD.

2019 TCFD Index

Parteneriate climatice

PepsiCo se angajează în mai multe parteneriate și coaliții pentru a conduce acțiuni colective privind schimbările climatice, incluzând:

Inițiativa One Trillion Trees și RE100
Consiliul SUA pentru Conducere în domeniul Climei (membru fondator) și The Renewable Thermal Collaborative
Programul de Leadership al furnizorilor pentru tranziția climatică (membru fondator) și MIT Climate & Sustainability Consortium (colaborator fondator)
Programul BSR Risk to Resilience Collaboration și Gold Standard Value Chaven Interventions
RIMBA Collective (membru fondator)

Pentru mai multe detalii despre colaborările noastre în ceea ce privește schimbările climatice, vizitați pagina

Subiecte de la A-Z

„Cursa până la momentul 2030 este în plină desfășurare, iar PepsiCo se află în avangarda companiilor care conduc în domeniul acțiunii și inițiativelor climatice. Fiind recunoscut de două ori pe Lista CDP pentru schimbările climatice și în Clasamentul angajamentului furnizorilor CDP, PepsiCo și-a demonstrat angajamentul pentru transparența și responsabilitatea în domeniul mediului, nu numai în cadrul propriilor operațiuni, ci și în cadrul lanțului său de aprovizionare. Bazându-se pe aceasta, obiectivul ambițios, bazat pe știință, de reducere a emisiilor, aliniat cu încălzirea de 1,5°C, PepsiCo este un model pentru alte companii cu privire la administrarea mediului.”

Simon Fischweicher
Head of Corporations and Supply Chains
CDP North America

Repere ale progresului

În 2020, PepsiCo a folosit 100% energie electrică regenerabilă pentru operațiunile noastre directe din SUA, precum și pe 12 piețe europene, și a anunțat planuri de tranziție la electricitate regenerabilă la nivel global.

Vedeți obiectivele și progresele noastre climatice

Aflați mai multe

Trecerea la energie electrică 100% regenerabilă la nivel global

Pe măsură ce impactul sever al schimbărilor climatice se intensifică, lumea se așteaptă ca industria să investească în surse regenerabile de energie care să ne conducă către o economie cu emisii reduse de carbon.

Transitioning to 100% Renewable Electricity Globally Trecând la energie electrică 100% regenerabilă, la nivel global, PepsiCo investește în surse regenerabile de energie electrică, incluzând eoliană, solară, digestie anaerobă, precum și în tehnologii de transport și distribuție mai curate pentru flota noastră. În 2020, ne-am alăturat la RE100, o inițiativă condusă de The Climate Group, în parteneriat cu CDP, cu scopul de a reuni cele mai influente companii din lume care s-au angajat să utilizeze electricitate 100% regenerabilă. La începutul anului 2021, după semnarea angajamentului RE100, am lansat obiectivul nostru, la nivel global, de tranziție la electricitatea regenerabilă până în 2040. Mai exact, intenționăm să folosim energie electrică 100% regenerabilă în toate operațiunile deținute și controlate la nivel global până în 2030, și în întreaga noastră franciză și operațiuni terțe, până în 2040.

Pentru a obține energie electrică 100% regenerabilă, la nivel global, PepsiCo va folosi un portofoliu diversificat de soluții, incluzând contracte de achiziție de energie (PPA) care vor sprijini dezvoltarea de noi proiecte, cum ar fi fermele solare și eoliene din întreaga lume, precum și prin certificatele verzi achiziționate care vor permite tranziția pe termen scurt către surse regenerabile în mai multe zone.

Din 2020, suntem pe drumul cel bun, obținând aproape 60% din resursele noastre globale actuale din surse regenerabile. Douăsprezece piețe europene utilizează deja electricitate 100% regenerabilă și avem surse regenerabile de energie, cum ar fi turbine eoliene, panouri solare, fotovoltaice sau generatoare de biomasă instalate la fața locului, în 13 fabrici din această regiune. În 2020, am obținut energie electrică 100% regenerabilă pentru operațiunile noastre directe din SUA - cea mai mare piață a lui PepsiCo. Până la sfârșitul anului 2021, estimăm că 15 țări în care se desfășoară operațiunile noastre directe să achiziționeze integral energie regenerabilă.

Producerea de energie electrică și îngrășăminte din coji de cartofi

Our “circular potato” efforts are expected to reduce Walkers’ carbon emissions by 70% against a 2019 baseline.

Se anticipează că proiectul nostru legat de „cartoful circular” va reduce emisiile de carbon ale gamei Walkers cu 70% față de nivelul inițial din 2019.

Marca PepsiCo Walkers transformă resturile de deșeuri organice rămase, incluzând cojile de cartofi, în energie rezultată din digestia anaerobă, la fabrica noastră de chips-uri de cartofi din Marea Britanie. Procesul anaerob produce un biogaz, format din metan, dioxid de carbon și alte gaze în cantități mici. Acest biogaz poate fi utilizat drept combustibil, într-o centrală termoelectrică pentru a genera electricitate regenerabilă. Subprodusul procesului devine apoi un îngrășământ. Acest proiect de „cartof circular” îmbunătățește sănătatea solului prin utilizarea îngrășămintelor cu un conținut scăzut de carbon și bogate în substanțe nutritive din coaja de cartofi și se așteaptă să reducă emisiile de carbon ale gamei Walkers, rezultate din creșterea cartofilor, cu 70%, față de valoarea inițială din 2019.

Transformarea căldurii reziduale în energie electrică

In Mexico and Guatemala, our waste heat-to-energy system has helped reduce our energy use per plant by up to 10%.

În Mexic și Guatemala, sistemul nostru de transformare a căldurii reziduale în energie electrică a contribuit la reducerea consumului nostru de energie per fabrică cu până la 10%.

Ne-am lansat într-un proiect inovator, în Mexic și Guatemala, pentru a capta căldura reziduală de la coșurile fabricii pentru a preîncălzi uleiul și aerul, a încălzi apa și a genera abur, apă rece sau aer condiționat. Acest sistem reduce necesitatea de combustibil și electricitate în boilere, aere condiționate și frigidere, ducând la reduceri de până la 10% ale consumului de energie per fabrică. Am instalat mai multe dintre aceste sisteme în Mexic și în America Latină și vom extinde această tehnologie care și-a dovedit eficiența și în alte locații pentru a reduce și mai mult emisiile noastre.

Progrese globale către tranziția la energie electrică 100% regenerabilă

PepsiCo înregistrează progrese în direcția energiei regenerabile, în întreaga lume, și până în prezent a obținut 100% energie regenerabilă în 18 piețe, incluzând în Statele Unite. De asemenea, continuăm să investim pentru a introduce energie regenerabilă nouă în rețea. De exemplu, în SUA suntem în prezent parteneri la două proiecte de energie solară și două proiecte de energie eoliană. Acordurile virtuale de cumpărare a energiei pe termen lung (PPA) sunt în curs de desfășurare în Nebraska și Texas.

United States and Spain
Belgium and Portugal
Italy and United Kingdom
The Netherlands and Germany
Greece and Serbia
Cyprus and Poland
Romania and Peru
Puerto Rico and Colombia
Chile and Guatemala

Logistică și distribuție mai curate

Un factor principal al emisiilor este transportul și distribuția - transportarea produselor din depozite în rafturile magazinelor. Investim în opțiuni de transport noi, mai curate, folosind tehnologii cu emisii zero și aproape de zero, utilizând electricitate și gaze naturale regenerabile pentru depozitare, transport și distribuție și formând parteneriate strategice.

Extinderea flotei noastre verzi în America Latină

Expanding our green fleet in Latin America Una dintre modalitățile cheie prin care ne putem îndrepta către o logistică mai curată este distribuirea produselor noastre într-un mod care are un impact mai redus asupra mediului înconjurător. În America Latină, PepsiCo a început să se îndrepte spre o flotă care va conduce la o reducere semnificativă a emisiilor.

În Mexic, cele peste 300 de camioane hibride sunt cu 40% mai eficiente (per camion) decât camioanele diesel convenționale.

În Mexic și Brazilia, cele aproape 30 de camioane cu gaz natural comprimat (GNC) ne-au ajutat să reducem emisiile de CO2 (dioxid de carbon) cu peste 30% și emisiile de NOx (oxid de azot) cu 98% per camion. În 2021, ne așteptăm să achiziționăm mai multe camioane GNC pentru locațiile noastre din America Latină.

Până în prezent, avem peste 15 vehicule electrice (EV) în funcțiune în Brazilia, Columbia și Guatemala și ne vom extinde flota EV cu mai multe vehicule și în alte țări, incluzând Mexic, unde se efectuează teste pilot.

Progresul lui Frito-Lay în Modesto, California

We cut our Modesto fleet’s absolute GHG emissions by 53% using zero/near-zero emissions freight technologies.

Am redus emisiile absolute de gaze cu efect de seră ale flotei Modesto cu 53%, folosind tehnologii de transport cu emisii zero/aproape zero.

Frito-Lay a făcut progrese semnificative în transformarea fabricii sale de producție din Modesto, California. Fabrica Modesto, de 500.000 de metri pătrați, a implementat tehnologii de transport cu emisii zero și aproape zero în 2020, ceea ce a avut ca rezultat un impact sustenabil - reducând emisiile absolute de GES ale flotei fabricii Modesto cu peste jumătate (53%), sau 2.790 tone metrice de emisii absolute de GES, precum și consumul de motorină al flotei cu 78%. Locația a obținut, de asemenea, energie electrică 100% regenerabilă pentru operațiuni directe printr-o combinație de producție la fața locului și certificate verzi.

Optimizarea traseului în Rusia

In Russia, analytics technology led to locating a new, more efficient snacks factory in Siberia, which is expected to help to avoid an estimated 10.5% GHG emissions in our snacks transport by 2025.

În Rusia, tehnologia analitică a condus la localizarea mai eficientă în Siberia a unei noi fabrici de snacks-uri, care se așteaptă să contribuie prevenirea emisiilor de gaze de seră, estimată la 10,5% din transportul gustărilor noastre, până în 2025.

În toată Europa, PepsiCo extinde utilizarea tehnologiei AI pentru a permite o mai bună planificare logistică și pentru a reduce emisiile rezultate din distribuție. În Rusia, unde s-a lansat programul, am folosit tehnologia analitică pentru a cartografia și modela o amprentă de producție mai eficientă pentru businessul nostru cu snacks-uri, ceea ce a dus la localizarea unei noi fabrici de snacks-uri în Siberia. Se așteaptă ca această decizie să ajute la o prevenire a emisiilor de gaze cu efect de seră, estimată la 10,5% din transportul nostru de gustări, până în 2025.

Automate și frigidere

Vending machines and coolers

Avem obiectivul de a reduce emisiile absolute de gaze cu efect de seră din lanțul nostru valoric, cu cel puțin 20%, până în 2030. Un proiect care contribuie la reducerea emisiilor noastre din lanțul valoric este implementarea îmbunătățirilor în echipamentele de tip automate și frigidere din retail, pentru care am redus emisiile de GES cu 50% în 2020, comparativ cu 2015, oferind ca înlocuitoare modele mai eficiente din punct de vedere energetic. Tranziția către echipamente fără hidrofluorocarbon (HFC) a fost un pas major pentru PepsiCo. Toate unitățile deținute de compania noastră din Europa și America de Nord sunt acum fără HFC și ne-am stabilit un obiectiv de tranziție a tuturor unităților la nivel global, până în 2025.

Progresul de-a lungul lanțului nostru valoric

Pentru a accelera progresul către noile noastre obiective climatice, ne concentrăm pe domeniile cu cea mai mare oportunitate de impact, incluzând agricultura regenerabilă și ambalarea. Continuăm să extindem programele care îi ajută pe fermieri să producă randamente mai bune, să îmbunătățească sănătatea solului și să scadă defrișările.

Supplier Engagement

Câmpurile de cartofi au dat rezultate pozitive la ferma noastră demonstrativă din Gia Lai, Vietnam.

În special, colaborăm cu fermierii pentru a folosi îngrășăminte cu emisii reduse, tehnologie agricolă de precizie și culturi de acoperire care îmbunătățesc sănătatea solului, pentru a reduce emisiile de gaze de seră și a capta carbonul în sol. În toată rețeaua noastră globală de ferme demonstrative, inclusiv din Mexic, Brazilia, Pakistan, Thailanda, India și Vietnam, folosim practici sustenabile pentru a reduce emisiile de carbon, crescând în același timp randamentele și mijloacele de trai ale fermierilor.

Pentru a îmbunătăți amprenta de carbon a ambalajelor noastre, lucrăm către o țintă ambițioasă de reducere a utilizării plasticului virgin prin greutate redusă, găsind noi modalități de utilizare a plasticului reciclat (rPET) și folosind materiale regenerabile cu un conținut scăzut de carbon în ambalajele noastre.

Implicarea furnizorilor cu Guidehouse

Supplier Engagement with Guidehouse

În aprilie 2020, ne-am alăturat celor de la Guidehouse, Mars, Incorporated și McCormick & Company pentru a forma consorțiul de Leadership al furnizorilor în tranziția climatică (LoCT Furnizori) și pentru a implica și asista furnizorii în acțiuni și soluții climatice. Această inițiativă pune la dispoziția furnizorilor resursele, instrumentele și cunoștințele de care au nevoie pentru a progresa și a-și atinge obiectivele climatice. Colaboratorii îndrumă și instruiesc furnizorii în strategiile de reducere a emisiilor de gaze de seră și apreciază furnizorii pentru progresul lor, ajutând astfel membrii LoCT Furnizori să își îndeplinească propriile obiective climatice bazate pe știință.

Tarifarea internă a carbonului

PepsiCo is implementing innovative processes that enable GHG emissions mitigation, including two internal carbon pricing programs.

PepsiCo implementează procese inovatoare care permit reducerea emisiilor de gaze de seră, incluzând două programe interne de stabilire a prețurilor la carbon.

Implementăm procese inovatoare care permit reducerea emisiilor de gaze de seră, incluzând două programe interne de stabilire a prețurilor la carbon. Primul urmărește eliminarea impactului carbonului ca urmare a călătoriilor aeriene ale angajaților, în timp ce al doilea vizează includerea impactului carbonului în selecția transportatorilor pentru logistica furnizată de terți în America de Nord. Aceste eforturi vor contribui la consolidarea implicațiilor climatice în deciziile noastre de afaceri. Vom continua să lansăm programe suplimentare care să permită scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Reducerea emisiilor de GES de la Sămânță la Raft

Lucrăm pentru a reduce emisiile de carbon din lanțul nostru valoric cu peste 40% până în 2030 - mai mult decât dublul obiectivului nostru climatic anterior. Obiectivul nostru este de a realiza emisii nete zero până în 2040, cu un deceniu mai devreme decât se prevedea în Acordul de la Paris.

Iată câteva dintre modalitățile prin care o facem:

Aflați mai multe
Our goal is to achieve net-zero emissions by 2040, one full decade earlier than called for in the Paris Agreement

Măsurarea impactului asupra mediului al portofoliului nostru de produse

Ne-am angajat să înțelegem întregul impact asupra mediului al tuturor produselor noastre.

Sustenabil încă de la început

2019 report of needles moving on Water, CO2e, Recyclability

Raportul 2019 al acțiunilor necesare legate de apă, CO2e, reciclare

Lucrăm pentru a încuraja gândirea sustenabilă în ceea ce privește proiectarea produselor. Creat în 2017, programul nostru Sustenabil încă de la Început abilitează dezvoltatorii de produse să ia în considerare mediul în fiecare etapă a ciclului de viață al produsului, de la proiectare, fabricație și ambalare, până la transport și sfârșitul vieții. Acesta oferă instrumente pentru a estima amprentele de carbon și apă ale produselor aflate în dezvoltare, care pot fi apoi comparate cu criteriile de referință ale categoriei sau ale produselor. Acest instrument ajută, de asemenea, la determinarea posibilității de reciclare a formatelor de ambalaj alese.

Etichetare transparentă pentru protecția mediului înconjurător

How2Recycle shows in a clear and concise way how to recycle each component of a package.

How2Recycle arată într-un mod clar și concis cum să reciclezi fiecare componentă a unui ambalaj.

Încurajăm consumatorii să facă alegeri mai bune pentru planetă prin etichetarea transparentă pentru protecția mediului înconjurător. În 2020, am creat linii directoare pentru brendurile noastre, care servesc drept set de instrumente de bune practici pentru comunicațiile de sustenabilitate imprimate pe ambalaj, subliniind atributele de sustenabilitate ale produsului și încurajând eliminarea adecvată a ambalajelor. Creat în parteneriat cu PepsiCo Design Center, setul de instrumente include un set de simboluri destinate să ajute mărcile noastre care doresc să imprime pe ambalaj afirmații elective referitoare la mediul înconjurător.


1. Măsurat comparativ cu un nivel de referință pentru 2015.

2. Măsurat comparativ cu un nivel de referință pentru 2015. Afirmații limitate furnizate de către terți. Rezultatele reflectă includerea în portofoliu a lui Pioneer Foods.

3. Măsurat comparativ cu un nivel de referință din 2015. Rezultatele reflectă includerea Pioneer Foods, Rockstar și BFY; Portofoliul Pioneer Foods este inclus numai în activitățile legate de combustibil/energie din cadrul lanțului valoric; BFY și Rockstar sunt incluse numai în bunurile și serviciile achiziționate din domeniul lanțului valoric.

4. Datele privind energia 100% regenerabilă se referă numai la locațiile de producție.